برشکا Bershka یک شرکت خرده فروشی پوشاک و جزیی از گروه بزرگ ایندکس اسپانیا (صاحب برندهای زارا، ماسیمو دوتی، پول اند بر، اویشو و استرادیواریوس) است.
برشکا در سال ۱۹۸۸ فعالیت خود با به عنوان یک مفهوم فروشگاه جدید و مد و با تلاش برای به دست گرفتن بازار هدف جوانان آغاز نمود. در حال حاضر این برند دارای بیش از ۱۰۰۰ فروشگاه در ۷۱ کشور جهان میباشد. فروش برشکا در حدود ۱۰ درصد از فروش کل گروه ایندکس را شامل میشود.
مجموعه برشکا امیدوار است که با تکیه بر تکنولوژی روز صنعت نساجی و غنیترین کالکشنهای پوشاک، تا سال ۲۰۲۳ در تمامی پنج قاره دنیا فروشگاههای فعال راهاندازی کند. همچنین برشکا در سال ۲۰۱۳ برای دومین سال پیاپی به عنوان “مورد علاقهترین و ارجحترین برند پوشاک بانوان” انتخاب شد.
برشکا خود را به عنوان نقطه مرجعی برای مد میداند که هدف آن به طور فزاینده خواستگاه مردم است و تنها در ۲ سال توانست تصویر نام تجاری خود را با افتتاح ۱۰۰ شعبه، در اذهان عمومی تثبیت نماید. امروزه، پس از ۱۸ سال، این برند بیش از ۱۰۰۰ فروشگاه در بیش از ۷۰ مارکت دارد. برشکا منطقهی فروش بیش از ۴۵۵۰۰۰ متر مربع دارد. کسب و کار این شرکت شامل طراحی، ساخت، توزیع و فروش مد در فروشگاهها میباشد.
فروشگاههای برشکا در سراسر جهان با توجه به مکانهای استراتژیک و معماری دقیق افتتاح میشوند. برشکا بهترین مناطق تجاری در هر شهر را انتخاب میکند و خود را در بخشهای برجستهای از مناطق خرید اصلی قرار میدهد.
چیزی که برشکا رو نسبت به سایر برندهای مطرح پوشاک متمایز می کند این شرکت محصولات خود را مطابق با سلیقه جوانان و مد روز دائما تغییر می دهد و این از جمله مهمترین نکات موفقیت این برند می باشد. سبک های ساده و در عین حال خاص و به روز دارد و مشتریان هدف خود را قشر جوان جامعه انتخاب کرده است.و یکی دیگر از مزیت های این برند این است که این شرکت حامی محیط زیست و دوستدار طبیعت است وبرای تولید محصولاتش از پنبه و کتانی استفاده می کند که کاملا ارگانیک و بدون وجود هیچ گونه مواد شیمیایی و آفت کش پرورش یافته اند و با این کار علاوه بر اینکه به حفظ محیط زیست کمک می کند، محصولاتش با پوست و بدن شما نیز مهربانتر خواهند بود. و یکی دیگر از راه کارهای حفاظت از محیط زیست کاهش مصرف انرژی است برشکا تمام توان و تلاش خود را به کار گرفته تا انرژی کمتری مصرف کند. این صرفه جویی هم در بخش تولید و هم در بخش توزیع و فروش اعمال می شود. حاصل این تلاش ها کاهش ۲۰ درصدی در مصرف انرژی می باشد. جهت کاهش تولید دی اکسین، این شرکت در تولید کفش های خود از PVC مصرف نمی کند، زیرا این ماده پس از سوختن در مرحله بازیافت زباله، موجب تولید مقادیر زیادی از دی اکسین می شود.
برشکا با توجه به محبوبیتی در بین مردم ایران دارد این برند متاسفانه در ایران نمایندگی ندارد ولی شما عزیزان می توانید از طریق مراجعه به فروشگاه اینترنتی که محصولات برند برشکا را به فروش می رساند محصولات مورد نظر خود را انتخاب کرده و بصورت اینترنتی و به آسانی کالای خود را خریداری کنید.