کدام جنس مایو با کیفیت تر است؟


بهتر است بدانید واکنش هر ماده در آب با مواد دیگر متفاوت است. از این رو می بایست قبل از خرید، جنس مایو شنای خود را متناسب با نیاز خود انتخاب نمایید. در ادامه این مطلب شما عزیزان را برای انتخاب بهتر خرید مایو شنا راهنمایی خواهیم کرد.

انواع جنس های مایو 

  • جنس نایلون:یکی از رایج ترین پارچه برای لباس شنا است و کشسانی مناسبی دارد و برای اینکه انعطاف پذیری بالایی داشته باشد با اسپندکس ترکیب می شود و سبک وزن است و آب کمی جذب می کند و زود خشک می شود و ارزان قیمت است . از آنجایی که مقاومت پایینی دارد،قرار گرفتن طولانی مدت در نور خورشید موجب می گردد پارچه درهم بشکند و در زمان کوتاه تری حالت خود را از دست بدهد.

  • جنس پلی استر :برای مسابقات رقابتی بکار می رود مقاومت بالایی در برابر کلر دارد و در مقابل رنگ پذیری مقاومت بالایی دارد مانند اسپندکس راحت نیست و به سختی پوشیده می شودو گران قیمت است.

  • اسپندکس: برای مسابقات بکار می رود و کشسانی بالایی دارد و قیمت آن متوسط است و مقاومت پایینی در برار کلر دارد و اگر با پارچه ای دیگری مخلوط شود ممکن است موجب خراش شود.

  • جنس کتان: برای مسابقات توصیه نمی شود و نرم و راحت است به بدن متصل نیست و آب را جذب می کند و باعث می شود مایو شنا ، شکل خود را از دست بدهد.

  • لاکرا:برای مسابقات شنا مناسب است و با پارچه های دیگر مخلوط می شود و در مقابل کلر مقاومت بالایی دارد و داخل آب رنگ پس نمی دهد و به راحتی می توان آن را پوشید و کشسانی مناسبی دارد و گران قیمت است.

انواع مدل های مایو زنانه :

مایوهای زنانه بر چهار گونهٔ ساده، یک‌تکه، دوتکه، سه‌تکه و اسلامی است. که هر کدام طراحی های مختلفی دارد.

  • مایو ساده:عمومی ترین و ساده ترین مدل مایو زنانه است.
  • یک تکه: یک تکه در جلو از شرمگاه تا بالای سینه را می‌پوشاند.
  • دو تکه: یکه تکه برای پوشاندن سینه و در پشت معمولاً دو بند آن به هم می‌رسند.و تکه دیگر برای پوشاندن شرمگاه است . در این رو پشت مایو و شکم از زیر سینهٔ عریان استاین نوع مایو دارای طراح های مختلفی می باشد.

 

  • سه تکه: سه‌تکه دارای همان بخش‌های دوتکه‌است به اضافه بخش سوم که یک تکه پارچه‌ همانند یک دامن بسیار کوتاه، دور باسن پیچیده می شود.
  • مایو اسلامی: مدل سمیرا که در اندونزی  طراحی شده، دست‌ها تا مچ، پاها تا مچ و تمام بدن تا گردن را می‌پوشاند و همچنین دامن کوتاهی دارد . نوع دیگر  .مایو اسلامیبورکینی است  و طراحی شده توسط شرکت آناهیتا است و در مقایسه با مدل سمیرا این نوع از مایو اسلامی فاقد دامن بوده و در عوض گردن و موها را می‌پوشاند.

مایو مردانه:

مایو مردانه معمولا شلوارکی و از جنس پارچه های کش دار است .مایو مردانه  در بازار ایران دارای دو فرم رایج رکابی و پاچه دار است .هنگام شنا از مایو استفاده شود زیرا در سرعت و کیفیت شنا تأثیر دارد.

بهترین برند تولیدکننده مایو زنانه و مردانه را می توان آدیداس ، ریبوک ، نایک ، پوما ، ... نام برد.

برای خرید بهترین مایو مردانه با کیفیت مناسب از برندهای معروف دنیا که در ایران نمایندگی ندارند شما عزیزان می توانید مایو مورد نظر خود را با مراجعه به فروشگاه اینترنتی لباس مشاهده و خریداری نمایید.

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.